20191211_105302

Werkbezoek Oenema Groep

20191211_105302

Al meer dan 85 jaar is alles binnen de Oenema Groep gericht om zaken vakkundig te regelen voor elke opdrachtgever, zowel voor bedrijf als particulier. Met een breed pakket diensten en producten, met de juiste expertise en motivatie en met een ultramodern machinepark is Oenema in staat meerwaarde te bieden binnen elk project en elke discipline.

De VVD Statenfractie is samen met de gemeenteraadsfractie van Ooststellingwerf op werkbezoek geweest bij Oenema Groep. Oenema is een familiebedrijf wat begonnen is met één vrachtwagen die zand leverde voor bouwbedrijven tot een bedrijf met 100+ werknemers. Zij opereren o.a. op het gebied van asbest sanering, sloopwerken, zandwinning en grondwerk.

We spraken Ben Muijselaar over de problemen waar hij tegen aanloopt. Zo mag men bij de zandwinlocatie in de Weeperpolder slechts een beperkt aantal dagen per jaar zand zuigen. Wat er weer voor zorgde dat hij in de knoop kwam met de PAS-vergunningen.

Daarnaast hebben wij ook gekeken bij het drijvende zonnepark wat Groenleven, samen met Oenema, gerealiseerd heeft in die zandwinput in de Weeperpolder. Een mooi innovatief en bovenal duurzaam project.

Publicatiedatum: 11 december 2019