Schermafbeelding-2019-07-10-om-11.09.48

VVD op werkbezoek bij het Afsluitdijk Wadden Center

Schermafbeelding-2019-07-10-om-11.09.48

VVD Statenlid Nynke Koopmans heeft op vrijdag 1 juni, samen met de Tweede Kamerleden Aukje de Vries en Remco Dijkstra, Gedeputeerde Klaas Kielstra en wethouder van de gemeente Súdwest-Fryslân Mark de Man, een werkbezoek afgelegd aan Afsluitdijk Wadden Center. De VVD-bestuurders werden werden ontvangen door Wim Boogholt van de Provincie Fryslân, Tjalling Dijkstra van het project De Nieuwe Afsluitdijk en Sijbrand de Vries van de Koninklijke De Vries Scheepsbouw.

De aanwezige kregen een presentatie over de huidige stand van zaken van het programma De Nieuwe Afsluitdijk. Deze presentatie ging over de versterking van de dijk en de energie, ecologische en economische thema’s hieromheen. Daarop volgde een presentatie over de verbreding van de sluis in Kornwerderzand. Deze sluis is te smal voor de schepen van (luxe) jachtbouw in de noordelijke regio. Deze schepen moeten in de huidige situatie over het IJsselmeer gesleept worden, om bij Amsterdam de Noordzee te betreden.

Na de presentaties werd er een rondleiding door het Afsluitdijk Wadden Center verzorgd. Dit multifunctionele centrum is één van de projecten van De Nieuwe Afsluitdijk en hier kan de bezoeker de verhalen rondom de Afsluitdijk beleven. Het centrum is in maart 2018 geopend en heeft nu al 30.000 bezoekers mogen ontvangen.

Hieronder een aantal foto’s van de middag:

[gallery td_select_gallery_slide="slide" ids="21333,21331,21334,21332,21327,21325,21326,21330,21329,21328"]

Publicatiedatum: 5 juni 2018