VVD als enige kritisch bij extra uitgaven Waddenfonds

In de vergadering van Provinciale Staten van 26 september jongstleden werd gesproken over extra organisatiekosten voor de Provincie en het Waddenfonds. Voor vrijwel alle partijen was dit een hamerpunt en alleen de VVD was kritisch over de toename van de kosten. In het verleden al vaak een punt van discussie.

De VVD vindt dat overheidsorganisaties klein en effectief moeten zijn. Daarnaast wil de VVD bij het nemen van beslissingen weten wat de kosten zijn. "Veel partijen hebben het principe eerst beleid dan geld. Dit past in de tijd van Sinterklaas, de tijd van het opstellen van verlanglijstjes", aldus VVD Statenlid Leo Pieter Stoel. De VVD vindt dit dan ook niet passen bij het besturen van een Provincie met belastinggeld.

Op vragen van Statenlid Leo Pieter Stoel zegde gedeputeerde Kramer toe, bij voorstellen aangegeven zal worden welk budget nodig is om het voorstel uit te voeren. Hierdoor wordt Provinciale Staten niet meer verrast met een vraag om geld, nadat een besluit is genomen. Boter bij de vis!

Publicatiedatum: 27 september 2018