Algemene_Politieke_Beschouwingen_in_Eerste_Kamer_10553669036-1

Seniorennetwerk maakt kennis met Eerste Kamerleden VVD

Algemene_Politieke_Beschouwingen_in_Eerste_Kamer_10553669036-1

Op 8 maart zijn de stuurgroep en coördinatoren van de seniorennetwerken uit alle provincies op bezoek geweest in de Eerste kamer. Doel was om wederzijds kennis te maken. Fractievoorzitter Jorritsma en secretaris van der Ven gaven een inspirerende doorkijk op de actuele politiek zoals de mediawet en DBA modelovereenkomst voor ZZPers. Ook de portefeuillehouders de Grave, Bruijn en Huijbregts lichten hun werkzaamheden toe op het gebied van financiën, gezondheidszorg en binnenlands bestuur.

Verheugend was te horen dat de fractieleden graag bereid waren met de divers netwerken verder te praten over de problematiek van ZZPerschap, Europa, binnenlands bestuur en het elektronisch patiëntdossier. Omdat die dag in de Eerste Kamer ook gesproken werd over de mediawet, Omrop Fryslân en de fractievoorzitter Jorritsma  haar Friese wortels nog niet was vergeten, had Seniorennetwerkvoorzitter Monique Boskma een aantal zakjes dumkes mee voor de fractiekamer, hetgeen in goede aarde viel!

Publicatiedatum: 17 maart 2016