Toekomst-Pensioenstelsel-1

Overhandiging visies pensioen en arbeidsparticipatie 50+

Toekomst-Pensioenstelsel-1

Op 8 maart werden door de Stuurgroep van het Seniorennetwerk de visies voor een liberaal pensioenstelsel, de arbeidsparticipatie 50+ en aanbevelingen voor het verkiezingsprogramma overhandigd aan de portefeuillehouders van Eerste en Tweede Kamer en aan Jan Anthonie de Bruijn, voorzitter van de verkiezingsprogramma.

Uit handen van de projectrekker Marijke Vos ontvingen Bas van ‘t Wout en Anouschka Schut de visie op de arbeidsparticipatie 50+. Frank Rohof overhandigde de visie op het toekomstig liberale pensioenstelsel aan de woordvoerders Helma Lodders (TK) en Mart van de Ven (EK)

Alvorens de dit alles te overhandigen sprak de voorzitter van het Seniorennetwerk, Monique Boskma het gezelschap nog even toe. Daarin memoreerde zij dat het Seniorennetwerk ooit begonnen was met het overhandigen van een geranium aan Mark Rutte onder het motto dat de Senioren van de VVD bepaald niet van ‘achter de geraniums’ naar de maatschappij zitten te kijken.

Deze middag haalde zij de paashaas tevoorschijn met het citaat uit een bekend lied van Nederlandse bodem: ‘mijn naam is haas, ik weet van niets; is er wat gebeurd dan, daar weet ik niets van ..” waarmee werd geïllustreerd dat de VVD senioren die houding niet aannemen maar er juist als de ‘hazen zo snel bij zijn ’om mee te denken over de maatschappelijke ontwikkelingen.

Voor het standbeeld van de oudste senior van de Tweede kamer, Johan de Wit, werden door Frank Rohof en Marijke Vos de beide visies overhandigd.

De visies zijn hier te downloaden:

Pamflet naar een liberaal pensioenstelsel

Aanbevelingen verkiezingsprogramma seniorennetwerk 2017

Visiedocument Arbeidsparticipatie 50