In memorian: Marten van Asperen

Afgelopen maandag ontvingen wij het droevige bericht dat Marten van Asperen is overleden op 68-jarige leeftijd. Marten was jarenlang actief voor de VVD in Menameradiel. Hij was onder andere commissielid, bestuurslid en fractievoorzitter. Maar het wethouderschap in periode 2010-2014 was voor hem toch echt een mijlpaal.

Hij was de eerste wethouder ooit voor de VVD in Menameradiel. Daar was hij trots op en wij waren als afdeling trots op hem. Het is een persoonlijke verdienste van Marten om dat te hebben kunnen bereiken. Zijn jarenlange inzet voor de partij werd beloond.

Zonder Marten van Asperen was er waarschijnlijk geen VVD-afdeling meer in Menameradiel geweest. Voor de verkiezingen van 2006 was er geen bestuur meer. Er was bonje gekomen in de vereniging. De VVD zou niet meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen als niemand het initiatief zou nemen.

Zoiets kon Marten niet laten gebeuren. Hij nam, zoals zo vaak, het initiatief. Met hulp van het bestuur van de Kamercentrale Fryslân kwam er een nieuw afdelingsbestuur en een kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Marten werd gekozen voor de raad. Samen met het nieuwe bestuur heeft hij alle neuzen weer dezelfde kant op gekregen.

We gaan de altijd prettige samenwerking met Marten dan ook enorm missen. We wensen de familie Van Asperen heel veel sterkte en kracht toe.

Tekst: VVD Menameradiel

Publicatiedatum: 8 augustus 2015