IMG_3751_pe

Avine Fokkens-Kelder kandidaat gedeputeerde voor de VVD

IMG_3751_pe

Avine Fokkens volgt Klaas Kielstra op als gedeputeerdein de nieuwe collegeperiode. Dat is de unaniemeuitkomst van het fractieoverleg van de VVD van dinsdagavond. Met deze kandidaat schuift de partij de eerste vrouwelijke gedeputeerde kandidaat in Fryslân namens de VVD naar voren.

Avine Fokkens: “Ik ben de fractie en de partij dankbaar voor het vertrouwen en zal dit niet beschamen. Bij de komende onderhandelingen en collegeperiode ga ik voor een duidelijk VVD geluid. Dat zijn wij aan al onze kiezers verschuldigd. Namens de hele fractie wil ik Klaas bedanken voor zijn tomeloze inzet de afgelopen jaren. We waren een tandem en dat blijven we gelukkig".

Ook de partij is Kielstra zeer erkentelijk voor zijn inzet de afgelopen periode. Kielstra heeft vier jaar geleden de partij teruggebracht in het College van Gedeputeerde Staten. Hij blijft actief voor de VVD in Fryslân. Zodra het nieuwe college wordt geïnstalleerd neemt hij plaats in de Statenbanken als fractievoorzitter. Ton Baas, regiovoorzitter van de VVD: "We zijn blij dat Klaas behouden blijft voor de VVD en we wensen Avine veel succes in haar nieuwe rol als gedeputeerde".

Publicatiedatum: 16 april 2019