Aukje de Vries gekozen als nieuwe fractievoorzitter VVD Fryslan

De VVD- fractie in Provinciale Staten van Fryslân heeft Aukje de Vries gekozen als opvolger van de vertrekkende fractievoorzitter Tom van Mourik, die waarnemend burgemeester in Menameradiel wordt.

Aukje de Vries zit sinds maart 2011 in Provinciale Staten. Daarvoor was ze 9 jaar actief in de gemeenteraad van Leeuwarden, waarvan ruim 6 jaar als fractievoorzitter. Aukje de Vries is woonachtig in Leeuwarden en in het dagelijks leven afdelingsmanager Beleidsontwikkeling en Projecten bij een gemeente.

Tom van Mourik zal in de Statenvergadering van 21 maart 2012 afscheid nemen, vanaf dat moment zal Aukje de Vries de taken als fractievoorzitter overnemen. Tijdens die vergadering zal ook het nieuwe VVD-Statenlid Anton van der Aar worden geïnstalleerd. Anton van der Aar is op dit moment fractievoorzitter voor de VVD in de gemeenteraad van Dongeradeel. Anton van der Aar woont in Dokkum en heeft daar een eigen bedrijf op het gebied van financieel management.

Publicatiedatum: 4 februari 2012